Przedmiotem zamówienia jest opracowanie 6 materiałów merytorycznych dla liderów i kadry SCWEW, które będą realizowane w ramach projektu pozakonkursowego „Opracowanie modelu funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą”, zwanego dalej Projektem, dofinansowanego ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
Celem usługi jest realizacja zadań związanych z pogłębieniem wiedzy uczestników dotyczącej ucznia ze zróżnicowanymi potrzebami w klasie ogólnodostępnej – rozpoznaniem potrzeb, z przekazaniem wiedzy na temat diagnozowania potrzeb jako podstawowym planowaniem pracy SCWEW z uwzględnieniem oceny funkcjonalnej, zapoznaniem uczestników ze specjalistycznym wsparciem przedszkoli/szkół ogólnodostępnych poprzez działania wypożyczalni SCWEW – od diagnozy do inkluzji w środowisku szkolnym, formami pracy SCWEW, w tym superwizjami i zajęciami modelowymi oraz upowszechnieniem wiedzy dotyczącej współpraca SCWEW z partnerami zewnętrznymi (m. in. poradniami psychologiczno- pedagogicznymi, bibliotekami pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli , uczelniami oraz przedstawicielami innych resortów. Przygotowane materiały merytoryczne będą służyły przygotowaniu przedszkoli, szkół oraz placówek specjalnych dopełnienia w przyszłości roli SCWEW.
Więcej informacji o zamówieniu znajduje się na jego stronie w Bazie Konkurencyjności.