Ekspert merytoryczny/ekspertka merytoryczna ds. geografii

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, Aleje Ujazdowskie 28, 00-478 Warszawa, poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko eksperta merytorycznego/ekspertki merytorycznej ds. geografii w projekcie „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e‑materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się” w Wydziale Projektów ORE.

Wymiar etatu: 1/2 etatu, na czas określony od dnia podpisania umowy do 30 czerwca 2028 r., pierwsza umowa na okres próbny.

Miejsce wykonywania pracy: praca zadaniowa poza siedzibą ORE. 

Do głównych zadań osoby zatrudnionej będzie należało:

W Zadaniu 3:

  1. Opracowanie modułowego e-podręcznika do geografii dla szkół ponadpodstawowych, obejmujące:
  • opracowanie ramowej struktury e-podręcznika (modułów);
  • weryfikację materiałów źródłowych;
  • opracowanie modułów według ogólnych założeń metodycznych;
  • weryfikację i opracowanie ćwiczeń interaktywnych w poszczególnych modułach;
  • utworzenie podsumowań poszczególnych bloków tematycznych;
  • weryfikację pod kątem wypełnienia wszystkich wymagań i treści zapisanych w podstawie programowej dla geografii;
  • opracowanie rozkładu materiału.
  1. Współprowadzenie tabeli postępów prac nad modułowym e-podręcznikiem do geografii.
  2. Aktywny udział w spotkaniach zespołu ekspertów (przedstawianie postępów w pracy i kwestii problematycznych, wspólne rozwiązywanie problemów).
  3. Bieżąca współpraca z głównym ekspertem merytorycznym, ekspertem ds. interwencji publicznej, ekspertami ds. WCAG i informatykiem ds. integrowania e-materiałów pod względem technologicznym (wspólne rozwiązywanie problemów i tworzenie sprawozdawczości).

W Zadaniu 4:

  1. Przeprowadzenie wstępnego szkolenia dla nauczycieli geografii, którzy będą pilotażowo wdrażali modułowy e-podręcznik (omówienie struktury modułowego e-podręcznika do geografii, omówienie rozkładu materiału dla geografii dla danego etapu edukacyjnego i wszystkich poziomów edukacyjnych na tym etapie, z uwzględnieniem charakterystyki przedmiotu).
  2. Prowadzenie wsparcia merytoryczno-dydaktycznego dla nauczycieli wdrażających e-podręcznik do geografii (pozostawanie w bieżącym kontakcie, wspólne rozwiązywanie problemów, przekazywanie wskazówek i wytycznych).
  3. Monitorowanie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem e-podręcznika do geografii – obserwacje na miejscu w szkołach.
  4. Przeprowadzenie ankiet i wywiadów z nauczycielami i uczniami uczestniczącymi w pilotażowym wdrożeniu, a także z rodzicami uczniów i dyrektorami szkół.
  5. Przygotowanie cząstkowego raportu z wdrożenia modułowego e-podręcznika do geografii, zawierającego najczęściej powtarzające się problemy i przyjęte sposoby ich rozwiązywania oraz rekomendacje.
  6. Modyfikacja modułowego e-podręcznika do geografii do szkoły ponadpodstawowej, zgodnie ze zmianami zaproponowanymi w raporcie.
  7. Bieżące sporządzanie notatek z poradami i wskazówkami, które zostaną zamieszczone na blogu.
  8. Aktywny udział w spotkaniach zespołu ekspertów (przedstawianie postępów w pracy, zgłaszanie kwestii problematycznych, wspólne rozwiązywanie problemów).
  9. Aktywny udział w spotkaniach z dyrektorami, nauczycielami i rodzicami (spotkania on-line i na miejscu w szkołach).
  10. Opracowanie przewodnika dla nauczycieli i nauczycielek szkół ponadpodstawowych oraz informatora dla rodziców uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych, dotyczących pracy z modułowym e-podręcznikiem do geografii.
  11. Bieżąca współpraca z głównym ekspertem merytorycznym, ekspertem ds. interwencji publicznej, informatykami ds. integrowania e-materiałów pod względem technologicznym, ekspertami ds. WCAG oraz ekspertami ds. współpracy ze szkołami na wszystkich etapach realizacji zadania (wspólne rozwiązywanie kwestii dyskusyjnych).
  12. Opracowanie cząstkowego raportu podsumowującego wyniki wdrożenia modułowego e-podręcznika do geografii w szkołach ponadpodstawowych, zawierającego najczęściej powtarzające się problemy i przyjęte sposoby ich rozwiązywania oraz rekomendacje w zakresie metodyki wdrażania modułowego e-podręcznika do geografii.

W Zadaniu 5:

  1. Aktywny udział w spotkaniach on-line z nauczycielami, rodzicami, pracownikami placówek oświatowych.
  2. Aktywny udział w konferencji ogólnopolskiej.
  3. Bieżąca współpraca oraz konsultacje merytoryczne z głównymi ekspertami merytorycznymi (wspólne rozwiązywanie problemów w zakresie merytorycznym poprzez robocze kontakty w trybie ciągłym).
  4. Opracowanie porad i wskazówek metodycznych dotyczących tworzenia i wykorzystania modułowego e-podręcznika do geografii przez nauczycieli.
  5. Bieżąca współpraca z ekspertami ds. interwencji publicznej, informatykami ds. integrowania e-materiałów pod względem technologicznym, ekspertami ds. WCAG oraz ekspertami ds. współpracy ze szkołami (wspólne rozwiązywanie kwestii dyskusyjnych, przygotowywanie odpowiedzi na pytania przedstawicieli szkół i innych interesariuszy).

Wymagania związane z realizacją ww. zadań:

Niezbędne:

  • wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie;
  • co najmniej 5-letni staż pracy;
  • doświadczenie w pracy dydaktycznej z zakresu danego przedmiotu (minimum 2 lata) w szkole lub placówce oświatowej albo na uczelni;
  • znajomość treści merytorycznych dotyczących poruszanych zagadnień w podstawie programowej z danego przedmiotu;
  • doświadczenie w opracowaniu materiałów merytorycznych i dydaktycznych publikowanych na edukacyjnych platformach e-learningowych lub podręczników z zakresu danego przedmiotu;
  • znajomość nowoczesnych technik stosowanych w e-podręcznikach oraz metodyki e-learningu;
  • znajomość podstaw dydaktyki i metodyki nauczania;
  • obsługa MS Office.

Pożądane:

  • doświadczenie w pracy:
  • na stanowisku doradcy metodycznego lub nauczyciela konsultanta;
  • zespołowej (np. zespołów przedmiotowych, problemowych);
  • znajomość języka angielskiego;
  • wielozadaniowość;
  • samodzielność i inicjatywa w działaniu;
  • komunikatywność;
  • odpowiedzialność;
  • otwartość na nowe wyzwania zawodowe i chęć uczenia się;
  • dobra organizacja pracy i umiejętność pracy pod presją czasu, w dynamicznie zmieniających się warunkach;
  • gotowość do podróży służbowych na terenie Polski (minimum dwa razy).

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV;
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji;
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, referencje i rekomendacje;
  • podpisane oświadczenieo wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach”.

Informacja RODO:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej „RODO”, Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem państwa danych osobowych jest Ośrodek Rozwoju Edukacji z siedzibą w Warszawie (00-478), Aleje Ujazdowskie 28, e-mail: sekretariat@ore.edu.pl, tel. 22 345 37 00.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@ore.edu.pl lub pisemnie, przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora, wskazany w punkcie 1.
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia aktualnej rekrutacji w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027(dalej „Program”), na podstawie zgody wyrażonej w zakresie dobrowolnie podanych przez Państwa danych w związku z uczestnictwem w rekrutacji, jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, a także w celu realizacji zadań powierzonych beneficjentowi w związku z realizacją Programu, w tym:
    1. potwierdzania kwalifikowalności wydatków;
    2. wnioskowania o płatności do Komisji Europejskiej;
    3. raportowania o nieprawidłowościach;
    4. ewaluacji;
    5. monitoringu;
    6. kontroli;
    7. audytu;
    8. sprawozdawczości;
    9. działań informacyjno-promocyjnych.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych jest konieczność realizacji obowiązków spoczywających na Administratorze (art. 6 ust. 1. lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO), Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 oraz przepisów prawa europejskiego i krajowego:
    1. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
    2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylającego rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021 r., s. 21, z późn. zm.);
    3. Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2027–2027, w szczególności art. 87–93;
    4. Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
    5. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  5. Podanie danych jest niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa, w tym uniemożliwiają udział w projekcie realizowanym w ramach Programu.
  6. Państwa dane osobowe mogą zostać również powierzone specjalistycznym firmom, realizującym na zlecenie Instytucji Zarządzającej lub pośredniczącej ewaluacje, kontrole i audyt w ramach Programu.
  7. Odbiorcami państwa danych osobowych mogą być:
    1. podmioty, którym Administrator lub odrębni administratorzy powierzyli wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu, a także eksperci, podmioty prowadzące audyty, kontrole, szkolenia i ewaluacje;
    2. instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej (UE), a także inne podmioty, którym UE powierzyła wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem Programu;
    3. organy Komisji Europejskiej, minister właściwy do spraw finansów publicznych, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
    4. podmioty, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcy rozwiązań IT i operatorzy telekomunikacyjni.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 3.
  9. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
  10. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  11. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w każdym czasie, prawo do sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku gdy osoba uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów osobiście do kancelarii ORE (pok. 103) lub pocztą na adres: Ośrodek Rozwoju Edukacji, Aleje Ujazdowskie 28, 00-478 Warszawa, z dopiskiem na kopercie: Oferta pracy na stanowisko Ekspert/ka merytoryczny/a ds. geografii w projekcie „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e‑materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się” w terminie do dnia 14 listopada 2024 r.

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeśli wpłynęły na ww. adres do dnia 14 listopada 2024 r. do godziny 16.00.

Za dokumenty dostarczone w terminie uznaje się również dostarczenie kompletu dokumentów drogą elektroniczną na adres e-mailowy: rekrutacje@ore.edu.pl w terminie do dnia 14 listopada 2024 r. do godziny 16.00. W temacie e-maila prosimy wpisać: Ekspert/ka merytoryczny/a ds. geografii w projekcie „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e‑materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się”.

Rekrutacja składa się z następujących etapów:

  1. Weryfikacja formalna dokumentów (do następnego etapu zostaną zakwalifikowane osoby, które złożą w terminie kompletne dokumenty).
  2. Analizy merytoryczna ofert spełniających wymagania formalne (do następnego etapu zostaną zakwalifikowane osoby, które spełniają wymagania wskazane w ogłoszeniu).
  3. Rozmowy kwalifikacyjna.

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie zastrzega sobie prawo niewyłonienia kandydata, jeżeli środki, pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.