Specjalista ds. koordynacji i sprawozdawczości w ramach Rządowego Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży „Przyjazna szkoła” na lata 2025–2027

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, Aleje Ujazdowskie 28, 00 478 Warszawa, ogłasza nabór kandydatów na stanowisko specjalista ds. koordynacji i sprawozdawczości w ramach Rządowego Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży „Przyjazna szkoła” na lata 2025–2027 realizowanego w Wydziale Polityki Oświatowej i Współpracy.

Wymiar etatu: 1 etat (umowa o pracę)
Miejsce wykonywania pracy: praca hybrydowa – 3 dni w ORE, 2 dni zdalnie

Zakres realizowanych zadań:

  • Bieżący nadzór nad realizacją działań w ramach Modułu 3 Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025–2027, w tym koordynacja współpracy z operatorami regionalnymi i zapewnienie zgodności ich działań z dokumentacją programową.
  • Monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego realizowanych zadań, w tym analiza wskaźników, harmonogramów oraz wydatkowania środków na poziomie centralnym i regionalnym.
  • Przygotowywanie oraz weryfikacja sprawozdań okresowych i końcowego z realizacji Modułu 3 Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025–2027, w tym zestawień finansowych, opisów działań oraz informacji o osiągnięciu celów projektowych.
  • Prowadzenie działań kontrolnych oraz zapewnianie zgodności działań operatorów z umowami, zasadą braku podwójnego finansowania oraz wytycznymi programowymi.
  • Udział w organizacji i realizacji zamówień publicznych związanych z wyborem operatorów regionalnych i usługodawców, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  • Współpraca z działem zamówień publicznych ORE w zakresie przygotowania dokumentacji przetargowej, udziału w komisjach przetargowych oraz nadzoru nad wykonaniem umów.
  • Udział w opracowywaniu programów szkoleń, materiałów dydaktycznych oraz konferencji dla kadr oświatowych w obszarach związanych z edukacją włączającą i wsparciem uczniów z doświadczeniem migracji.
  • Udzielanie wsparcia merytorycznego operatorom regionalnym na etapie wdrażania działań, w tym prowadzenie konsultacji i wyjaśnień dotyczących interpretacji dokumentacji projektowej.
  • Współpraca z ministerstwem właściwym do spraw oświaty, kuratoriami, instytucjami centralnymi oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie wdrażania Modułu 3 Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025–2027.
  • Identyfikowanie potencjalnych ryzyk realizacyjnych i wdrażanie działań naprawczych w celu zapewnienia wysokiej jakości i skuteczności wsparcia kierowanego do kadry systemu oświaty.

Wymagania związane ze stanowiskiem

Niezbędne:

  • Wykształcenie wyższe.
  • Minimum 5-letni staż pracy.
  • Doświadczenie w zakresie sprawozdawczości projektowej – przygotowywanie raportów rzeczowo-finansowych, monitoring wskaźników, opracowywanie dokumentacji projektowej.
  • Znajomość przepisów prawa i wytycznych dotyczących realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
  • Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych oraz doświadczenie w przygotowywaniu lub współtworzeniu dokumentacji przetargowej.
  • Doświadczenie w weryfikacji oraz sporządzaniu dokumentów przetargowych, w tym specyfikacji warunków zamówienia, ogłoszeń oraz projektów umów.
  • Doświadczenie we współpracy z instytucjami zewnętrznymi, w tym z jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami edukacyjnymi, operatorami projektów.
  • Bardzo dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność planowania i realizacji wielu zadań jednocześnie.
  • Umiejętność redagowania dokumentów urzędowych i projektowych, w tym sprawozdań, analiz i pism kierowanych do instytucji publicznych.
  • Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office, zwłaszcza Excel i Word (praca z zestawieniami, tabelami, formularzami).
  • Wysokie kompetencje interpersonalne, odpowiedzialność i samodzielność w działaniu, umiejętność współpracy zespołowej.

Pożądane:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
  • Doświadczenie w prowadzeniu postępowań przetargowych na różnych etapach.
  • Certyfikaty i szkolenia z zakresu zamówień publicznych lub zarządzania projektami (np. PRINCE2, PMP, IPMA).
  • Kreatywność i inicjatywa w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych.
  • Znajomość specyfiki działania organizacji pozarządowych (NGO) oraz placówek doskonalenia nauczycieli.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV;
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji;
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, referencje i rekomendacje;
  • podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO – o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach”.

Informacja RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej „RODO”, Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem państwa danych osobowych jest Ośrodek Rozwoju Edukacji z siedzibą w Warszawie (00-478), Aleje Ujazdowskie 28, e-mail: sekretariat@ore.edu.pl, tel. 22 345 37 00.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@ore.edu.pl lub pisemnie, przekazując korespondencję na adres siedziby administratora, wskazany w punkcie 1.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia aktualnej rekrutacji w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (dalej „Program”), na podstawie zgody wyrażonej w zakresie dobrowolnie podanych przez Państwa danych w związku z uczestnictwem w rekrutacji, jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, a także w celu realizacji zadań powierzonych beneficjentowi w związku z realizacją Programu, w tym:
    1. potwierdzania kwalifikowalności wydatków,
    2. wnioskowania o płatności do Komisji Europejskiej,
    3. raportowania o nieprawidłowościach,
    4. ewaluacji,
    5. monitoringu,
    6. kontroli,
    7. audytu,
    8. sprawozdawczości,
    9. działań informacyjno-promocyjnych.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych jest konieczność realizacji obowiązków spoczywających na administratorze (art. 6 ust. 1. lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO), wynikających z Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 oraz przepisów prawa europejskiego i krajowego:
    1. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisów finansowych na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
    2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylającego rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz.Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.),
    3. Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2027–2027, w szczególności art. 87–93,
    4. Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
    5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  5. Podanie danych jest niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa, w tym uniemożliwiają udział w projekcie realizowanym w ramach Programu.
  6. Państwa dane osobowe mogą zostać również powierzone specjalistycznym firmom realizującym na zlecenie instytucji zarządzającej lub pośredniczącej ewaluacje, kontrole i audyt w ramach Programu.
  7. Odbiorcami państwa danych osobowych mogą być:
    1. podmioty, którym administrator lub odrębni administratorzy powierzyli wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu, a także eksperci, podmioty prowadzące audyty, kontrole, szkolenia i ewaluacje,
    2. instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej (UE), a także inne podmioty, którym UE powierzyła wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem Programu,
    3. organy Komisji Europejskiej, minister właściwy do spraw finansów publicznych, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
    4. podmioty, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcy rozwiązań IT i operatorzy telekomunikacyjni.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 3.
  9. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
  10. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  11. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w każdym czasie, prawo do sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku gdy osoba uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych obowiązujące w Polsce.

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów osobiście do kancelarii ORE (pok. 103) lub pocztą na adres: Ośrodek Rozwoju Edukacji, Aleje Ujazdowskie 28, 00-478 Warszawa, z dopiskiem na kopercie: Oferta pracy na stanowisko specjalisty ds. koordynacji i sprawozdawczości w projekcie „Wsparcie edukacji formalnej dzieci i młodzieży z Ukrainy w programie FERS” w Wydziale Polityki Oświatowej i Współpracy w terminie do 13 sierpnia 2025 r.

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeśli wpłynęły na ww. adres do 13 sierpnia 2025 r., do godziny 16.00.

Za dokumenty dostarczone w terminie uznaje się również dostarczenie kompletu dokumentów drogą elektroniczną na adres e-mailowy: rekrutacje@ore.edu.pl w terminie do 13 sierpnia 2025 r., do godziny 16.00. W temacie e-maila prosimy wpisać: Specjalista ds. koordynacji i sprawozdawczości w projekcie „Wsparcie edukacji formalnej dzieci i młodzieży z Ukrainy w programie FERS” w Wydziale Polityki Oświatowej i Współpracy.

Rekrutacja składa się z następujących etapów:

  1. Weryfikacja formalna dokumentów (do następnego etapu zostaną zakwalifikowane osoby, które złożą w terminie kompletne dokumenty).
  2. Analiza merytoryczna ofert spełniających wymagania formalne (do następnego etapu zostaną zakwalifikowane osoby, które spełniają wymagania wskazane w ogłoszeniu).
  3. Rozmowa kwalifikacyjna.

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie zastrzega sobie prawo niewyłonienia kandydata. Zatrudnienie będzie możliwe po otrzymaniu środków na realizację programu.

Program jest finansowany z projektu pn. „Wsparcie edukacji formalnej dzieci i młodzieży z Ukrainy w programie FERS”, realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS), działanie 04.17 „Szkoła dla wszystkich”.